۱۳۸۹ آذر ۳, چهارشنبه

استمداد خانواده های کوهنوردان امریکائی از جمهوری اسلامی به مناسبت جشن شکر گزاری


خانواده های دو کوهنورد اسیر در ایران، شین باوئر و جاش فتال، اطلاعیه استمدادی به مناسبت هفته جشن شکر گزاری صادر کرده اند و طی آن از رنج و دردشان گفته اند و از جمهوری اسلامی خواسته اند تا به حکم انسانیت فرزندان آنان را آزاد کند تا به خانواده های خود بپیوندند.

متن فارسی این اطلاعیه به شرح زیر است.

بیست و دوم نوامبر ۲۰۱۰

خانواده های شین باوئر و جاش فتال از ایران استمداد میکنند تا فرزندانشان را برای جشن شکر گزاری آزاد کند.

«از غصه و رنج بیمار شده ایم»

خانواده های شین باوئر و جاش فتال امروز اطلاعیه زیر را صادر کردند:
«این هفته دومین جشن شکر گزاری خود را بدون شین و جاش برگزار میکنیم، و این هفته بیشتر از هر موسم دیگری از سال دلهایمان لبریز است از غم دوری آنها و این که در این مناسبت مهم خانوادگی در کنارمان نیستند. تعطیلات شکر گزاری ایامی است که خانواده ها دور هم جمع میشوند، و ما از ایران استمداد میکنیم که اجازه بدهند شین و جاش به ما بپیوندند تا خانواده مان بار دیگر تکمیل بشود. گرد هم آمدن خانواده و نیاز به باهم بودن ارزشی امریکائی یا ایرانی نیست، یک ارزش انسانی است. ازبیشتر از شانزده ماه پیش که شین و جاش دستگیر شدند خیلی از ما دچار بیماری شده ایم. مجبور شده ایم شغلمان را رها کنیم، تحصیلاتمان متوقف شده. اضطراب و نگرانی برای شین و جاش جانمان را مریض کرده. از بی خبری از سلامتیشان در عذابیم و از عدم امکان مکالمه با آنها رنجوریم.

ادامه یافتن حبس شین و جاش قابل درک نیست. خانواده های ما سیاستمدار نیستند، و تغییر دادن سیاستهای دولتمان هم در حیطه قدرت ما نیست. رهبران جامعه بین المللی، از دبیر کل سازمان ملل، آقای بان کی مون، تا اسقف اعظم دزموند توتو و دولتهای مختلف دنیا تقاضای آزادی شین و جاش را کرده اند. مردم دلسوز در اطراف و اکناف دنیا برای تقاضای آزادی آنها جمع شده اند و شب زنده داری کرده اند. خواهش میکنیم، ایران، همان شفقت انسانی که به سارا نشان دادید را در حق بچه های ما هم نشان بدهید. خواهش میکنیم التماس و دعاهای ما را در این ایام شکر گزاری بی جواب نگذارید.»

پ.ن:‌
از خواننده های گرامی تقاضا میشود با بازنشر در دیگر وبسایتهای خبری، در وبلاگهای خود و یا با فرستادن متن توسط ایمیل به دیگران در انتشار هرچه گسترده تر پیام خانواده های دردمند این بچه ها همکاری کنند.


0 نظرات:

ارسال یک نظر